Wniosek:

 właściciel lub zarządca budynku składa wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku sporządzony na
wydruku druku stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej informacji.

Załączniki:

- jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu
budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy - do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i
oznaczeniem.

Opłaty:

nie pobiera się opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej - wydanie zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego budynku, której przedmiotem jest postanowienie nie będące decyzją w rozumieniu KPA; pobiera się opłatę skarbową w kwocie 17 zł za dokonanie czynności urzędowej polegającej na wydaniu zaświadczenia o numerze porządkowym budynku.

Miejsce złożenia dokumentów:

Sekretariat Urzędu Miasta w Braniewie ( pok. nr 16, I piętro).

Termin i sposób załatwienia sprawy:

bez zbędnej zwłoki.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Architektury i Ochrony Środowiska, I piętro, pokój nr 26, tel. 55-644-29-75.

Podstawa prawna:

1) ustawa z dnia 17 maja 1989 r. prawo geodezyjne i kartografczne ( Dz. U. z 2021r., poz. 1990 z późn. zm.),
2) rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 w sprawie ewidencji miejscowości ulic i adresów. ( Dz. U. z 2021 r. poz. 1368 ),
3) ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( t. j. Dz. U. z 2021.1923).