Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. O ochronie przyrody art. 40 i 44 ( Dz. U. z 2013 r. poz. 627 z późn.zm.)
  • Ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591, ze zm.),


Wymagane dokumenty :

  • Wniosek określający lokalizację i uzasadniający wartość przyrodniczą, naukowa, kulturową i krajobrazową obiektu.

Ustanowienie pomnika przyrody następuje w drodze uchwały Rady Miasta, po uzgodnieniu z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska:

  • zgłoszenia pomnika przyrody (poprzez wypełnienie wniosku) może dokonać każdy (zarówno osoby prywatne jak i szkoły czy stowarzyszenia osobiście lub korespondencyjnie,

Sposób załatwienia sprawy

  • Podjęcie przez Radę Miasta Braniewa uchwały w sprawie uznania obiektu przyrodniczego za pomnik przyrody.

Termin załatwienia sprawy :

  • Do jednego miesiąca, a dla spraw szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania

Jednostka odpowiedzialna :

  • Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miasta Braniewa, ul. Kościuszki 111 pokój nr 3s, tel. 0-55-644-01-32, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Opłaty

  • Nie podlega opłacie skarbowej

Uwagi:

  • Podanie we wniosku nr telefonu wnioskodawcy może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
  • W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie ( pok. Nr 16 ) Urzędu Miasta Braniewa
Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
Wniosek doc 30.50 KB Łukasz Kowalski
Wniosek pdf 101.75 KB Łukasz Kowalski
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. niedziela, 20, grudzień 2015 04:58 Łukasz Kowalski
Artykuł został zmieniony. niedziela, 20, grudzień 2015 05:02 Łukasz Kowalski
Artykuł został zmieniony. niedziela, 20, grudzień 2015 05:03 Łukasz Kowalski
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
niedziela, 20, grudzień 2015 05:04 Łukasz Kowalski