W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Braniewa
ul. Kościuszki 111
14-500 Braniewo

tel. (+48) 55 644 01 02 - sekretariat
fax (+48) 55 243 29 28
e-mail: sekretariat@braniewo.pl

serwis miasta Braniewa
: www.braniewo.pl

elektroniczna skrzynka podawcza
 - ePUAP
/6v86b5ddox/skrytka

NIP: 582 16 07 800
REGON: 170747968

Zbywanie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych stanowiących własność gminy w drodze przetargu.

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Przetargi
Komórka odpowiedzialna Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Architektury

Wymagane dokumenty:

Sprzedaż w drodze przetargów nie jest związana ze złożeniem wniosku.
Opłaty: Nabywca wyłoniony w przetargu ponosi koszty związane z przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży, tj.
• koszty sporządzenia aktu notarialnego oraz cenę nabycia nieruchomości.
W/w opłaty uiścić należy nie później niż do dnia zawarcia umowy notarialnej.
Termin i sposób załatwiania sprawy : Burmistrz Miasta Braniewa podejmuje decyzję o rozpoczęciu procedury sprzedaży. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, które polega na uzyskaniu niezbędnych opinii innych jednostek, sprawdzeniu księgi wieczystej, dokonaniu podziału geodezyjnego nieruchomości i w razie konieczności uzyskania pozytywnych opinii Komisji Rady Miejskiej, Burmistrz Miasta wydaje zarządzenie o przeznaczeniu nieruchomości do sprzedaży i podaje do publicznej wiadomości na okres 21 dni wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży. Wykazy nieruchomości wywieszane są na tablicach ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Braniewa, ponadto informacje o wywieszeniu tego wykazu ogłasza się w prasie lokalnej oraz podaje się do BIP Urzędu Miasta Braniewa.

Po upływie terminu składania wniosków przez osoby, którym przysługuje roszczenie ( 6 tygodni od dnia wywieszenia wykazu) ogłaszany jest przetarg na sprzedaż nieruchomości. Ogłoszenie o przetargu podaje się do publicznej wiadomości co najmniej 30 dni przed wyznaczonym terminem przetargu. W przypadku przetargu na zbycie nieruchomości, której cena wywoławcza jest wyższa niż równowartość 100 000 euro, wyciąg z ogłoszenia o przetargu zamieszcza się co najmniej na 2 miesiące przed wyznaczonym terminem przetargu.

Ogłoszenie o przetargu wywiesza się na tablicach ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Braniewa, ponadto informuje się o ogłoszeniu przetargu w prasie lokalnej, ogólnokrajowej w BIP Urzędu Miasta Braniewa. Warunkiem uczestniczenia w przetargu jest wpłacenie wadium w podanej w ogłoszeniu wysokości i terminie.
W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne oraz cudzoziemcy na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 marca 1920 r o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. 2017.2278 t.j. z późn. zm.)
Wadium wpłacone przez uczestnika , który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nieruchomości a pozostałym zwraca się przed upływem 3-ech dni od dnia zamknięcia przetargu. Uczestnik przetargu zobowiązany jest okazać dowód tożsamości oraz dowód wpłaty wadium a także pełnomocnictwo notarialne sporządzone przez firmę , bądź osobę fizyczną, którą reprezentuje. Nabywca nieruchomości zawiadomiony zostanie o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży
najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
Łączny termin postępowania wynosi ok. 6 miesięcy, jednakże odpowiedź o możliwości nabycia nieruchomości udzielana jest w terminie do 30 dni .
Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości mają charakter spraw cywilnoprawnych. Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosków

Powiadom znajomego