Wniosek o ustalenie warunków zabudowy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | planowanie przestrzenne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Architektury |
Decyzja o ustalenie warunków zabudowy
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy ( wzór w załączniku)
2. Załączniki wymienione we wzorze wniosku.
3. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia w przypadku, gdy jest ona wymagana na podstawie przepisów o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
4. Dowód wniesienia opłaty skarbowej – stosownie do wymogów ustawy o opłacie skarbowej.
5. W przypadku ustanowienia pełnomocnika – oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty za pełnomocnictwo.
Opłaty:
1.Opłacie skarbowej podlega dokonanie czynności urzędowej na wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i wynosi 598 zł, z wyłączeniem wniosków składanych przez właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości.
2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17,00 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Zwolnienia z opłaty skarbowej za pełnomocnictwo:
- w przypadku złożenia pełnomocnictwa upoważniającego do odbioru dokumentów,
- jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
- jeżeli mocodawcą jest jednostka budżetowa lub jednostka samorządu terytorialnego.
Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej powstaje:
- z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy,
- z chwilą złożenia w organie dokumentu pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii.
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy:
Główne konto bankowe Urzędu Miasta Braniewa
Braniewsko-Pasłęcki Bank Spółdzielczy
Oddział w Braniewie
Nr konta 77 8313 0009 0036 9006 2000 0090
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata skarbowa z tytułu .…")
Dowód uiszczenia opłaty proszę ZAŁĄCZYĆ DO WNIOSKU.
Termin załatwienia sprawy:
załatwienie sprawy nastąpi w terminie do 90 dni od dnia złożenia wniosku, a w przypadku decyzji o warunkach zabudowy dotyczącej obiektu budowlanego o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt.1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku – prawo budowlane, termin ten wynosi 21 dni.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miasta Braniewa
ul. Kościuszki 111
14-500 Braniewo
punkt informacyjny -pok. 24
Za pomocą poczty na adres:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Architektury
Urząd Miasta Braniewa
ul. Kościuszki 111
14-500 Braniewo
Za pomocą skrzynki podawczej ePUAP /6v86b5ddox/skrytka
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Architektury
ul. Kościuszki 111
14-500 Braniewo
pokój nr 24
tel. 55 644 01 17
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.,
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska,
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.